Виховання патріота засобами шкільної географії

 Патріотичне виховання дітей - найголовніший пріоритет навчально - виховної  роботи в навчальному закладі, а патріотичне виховання молоді є найголовнішим пріоритетом молодіжної політики в Україні.

Школа є творчою лабораторією, що працює над тим, щоб кожен учень відчував себе причетним до долі України (через свою причетність до повсякденного життя своєї родини, кола друзів, школи), відзначався національною гідністю.

Шкільна географія відноситься до числа найважливіших навчальних дисциплін, що містять в собі великі можливості для здійснення патріотичного виховання школярів. Фізичній і економічній географії України  належить особливо велика роль у вихованні в учнів патріотизму, гордості за свою Батьківщину, почуття поваги до інших народів, різних  країн. Кожна тема, кожний урок містять політико-виховну інформацію, усвідомлене сприйняття якої учнями сприяє переконаності – кращого місця, ніж рідний дім немає у цілому світі. Зокрема, на уроках   у 8-му і 9-му класах під час вивчення матеріалу про природу та господарство України відбувається формування почуття приналежності до великого українського народу, яким ми є; гордості і любові до нашої культури і традицій. У дітей від захвату горять очі, вони запитують: «То наша культура та історія така ж давня, як і Стародавнього Єгипту?», та переконливо стверджують: «Наша природа не менш прекрасна, ніж природа екзотичних куточків світу!»

Дослідницько-краєзнавча робота  є ефективним методом позакласної роботи, де постійні походи по рідному краю, тематичні екскурсійні поїздки розширюють світогляд, закріплюють і поглиблюють знання  здобуті на уроці, формують високі моральні якості громадянина України. Саме краєзнавча робота дає  більше можливостей  ознайомити дітей з історією Батьківщини, її природними скарбами, народними звичаями, традиціями. Краєзнавство сприяє вихованню в учнів інтересу до вивчення й збереження навколишнього середовища, любові та поваги до рідного краю, що є важливою основою патріотизму.

     Навчаючи учнів предмету географії завжди і всюди привчаю їх бачити прекрасне, виховую їх так, щоб вони не росли байдужими до рідної природи і творінь людських рук. 

 

 Урок                     Відкрий для себе Україну

 Мета уроку:

·  узагальнити і систематизувати знання по темі "Фізична географія України", повторити набуті ра­ніше знання про природні умови нашої держави, на­вчати учнів використовувати знання та вміння на прак­тиці в нових умовах; поглиблювати вміння роботи з тематичними картами;

·  розвивати у дітей прагнення бути свідомими громадянами України, патріотами, усвідомлювати себе як невід'ємну частину українського народу,підвищувати інтерес учнів до вивчення географії своєї країни;

·    виховувати любов до Батьківщини, бажання бути корисним своїй державі, своєму народові.

Форма проведення: патріотична гра-квест

Обладнання: фізична карта України, політико-адміністративна карта України, контурні карти, карти­ни природи.

Епіграф «Не запитуй, що країна може зробити для тебе,   запитай,  що ти  можеш зробити для своєї     країни»                 Джон Кеннеді                                    1.    Організаційний  етап уроку.

2. Мотиваційний етап  уроку.

Україна - це отча земля, рідний край, де ви народились. Це край, де здавна звучить наша рідна мова і материнська пісня. Україна - це безкрайні лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори  Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро, який несе свої води у Чорне море. Україна - це край,  де ви живете і зростаєте.

Україна  горда  від того, що зуміла виховати людей, здатних обєднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе, як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.

Трагічні події в Україні, починаючи з лютого минулого року, тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня», воїни  зони АТО.

 

3.     Зміст роботи.

Картографічна розминка

-  Оцініть  географічне положен­ня України?  ( робота з картою

І тур . Географічне положення та історія державності України.

Конкурс"Сусіди"
IIтур. Природні умови й природні ресурси України.

 

Конкурс«Відгадай»

III тур. «Водні багатства України»

 

Конкурс «Дай відповідь»

« Знайди пару»  «Місто—річка» 

Конкурс "Майбутні науковці"

Конкурс    «Мовознавство    для допитливих»

Щоб дати учням іскорку знань, учителю необхідно      ввібрати в  себе море світла.                               

Дуже важливо, щоб мислення учня грунтовалося на пошуках,

дослідженнях.                                           

.                                    В. Сухомлинський.